scoala altfel realitate energie diferit posibilitati

Scoala – reducerea la cel mai mic numitor comun

Dragi copii, nu fiti cuminti!

Pentru ca incepe scoala, nu ma pot opri sa nu scriu aceste lucruri.

Ce inseamna scoala?

Haideti sa privim dintr-un alt unghi ceea ce stim ca este de obicei ceea ce numim scoala.

Ce presupune scoala? Si ce este ea?

Este un loc unde toata lumea invata aceleasi lucruri, dupa o programa generala. Ceea ce inseamna mai mult lucruri

  • Ca anumite lucruri TREBUIE sa fie cunoscute de catre toata lumea EXACT asa cum ni se spune.
  • Ca toti copiii sunt la fel. Incepe reducerea la numere. Ne invata ca nu exista individualitati. Si daca sunt- ele sunt pedepsite. Deci daca esti diferit, esti gresit, si urmeaza sa fii pedepsit.
  • Sistem de recompense si pedepse. Daca te supui esti recompensat, daca te impotrivesti esti pedepsit.
  • Scoala este secretul succesului ulterior in viata. Da? Majoritatea celor care au dus inainte lumea nu au urmat cele spuse.
  • Scolile creeaza o societate concurentiala, prin inocularea ideilor de competitie, ne creeaza motivatii bazate pe-*trebuie sa fii cel mai bun*, *trebuie sa demonstrezi*, * de ce ai luat 9 si nu 10?*(???). Si multe alte motivatii concurentiale. Ne invata sa-i demontam pe cei cu care concuram, ca trebuie sa muncesti din greu pentru a reusi in viata si munca grea e cheia succesului ( chiar daca iti vine sa versi de la atat de multe probleme, teme si exercitii).
  • Ne da un sistem de valori, ne invata ca * avem valoare doar daca suntem buni la scoala/doar daca suntem primii/doar daca castigam un concurs*, * avem valoare doar daca suntem mai buni ca altii*. Ulterior, in viata vom cauta mereu situatii concurentiale in care sa dovedim ca suntem mai buni decat altii-pe care-i umilim eventual- ca sa ne asiguram ca avem valoare.
  • Ce mai face scoala? N-am terminat. Ne creeaza in minte. Toata educatia scolii este in minte. Suntem bolnavi de boala numita minte, si nu exagerez, si nu inventez. TOT ceea ce se face este pentru minte, in minte. Ah, uitam orele de sport, care te invata ce naspa si chinuitor este sa fii in corp fizic, si pictura, in ora careia se face matematica, scuzati.
  • Din punctul meu de vedere, si de unde vad eu lucrurile, definitia scolii este * locul unde suntem redusi la cel mai mic numitor comun*.

Cum asa?

Uite asa – centralizarea si structurile centralizatoare sunt menite sa piarda controlul si sa fie distruse. Marile imperii au pierdut controlul din cauza vastitatii lor. Insa deocamdata deciziile pentru orice se iau de la centru. De la un centru, oricare-ar fi acela.

De la centru, copiii si scolile sunt numere.

Fiecare copil este o lume in sine.

Eu, de la centru, sunt interesat sa am cea mai mica bataie de cap, sa am copii si cetateni cuminti si ascultatori, care sa se incadreze bine in lumea pe care o mentin si o sustin(cu onestitate chiar).

Si atunci aduc si mentin copiii intr-o mediocritate relativa, obligandu-i sa faca si sa invete ceea ce vreau eu sa faca si sa invete. Le tai aripile si ii invat ca aceasta lume este construita intr-un anume fel, si ca trebuie sa fie si sa stie si sa faca intr-un anume fel ca sa se incadreze in aceasta lume.

Ce pot eu controla cel mai bine? Mintea umana. Pot sa o programez, pot sa o invat sa ocupe tot timpul si tot locul in care sunt. Sa o invat cum se gandeste si cum nu se gandeste.

Adevarul este ca suntem o civilizatie (sau o non-civilizatie) care traieste in minte.

Ce inseamna sa traiesti in minte? O sa intrebati-si ce e rau in asta?

Sa traiesti in minte inseamna sa nu fii prezent. Inseamna sa fii ocupat tot timpul. Sa nu mai stii cine esti. Unde esti.

Te deconecteaza de corp.

Te invata ca imaginatia e fara valoare, ca *nu poti trai din creativitate*, te separa de puterea ta(aminteste-ti, TREBUIE sa fii cuminte.

Sa fii cuminte inseamna provocare minima pentru ceilalti, inseamna sa-i lasi pe adulti in zona lor de comfort, sa nu aduci nici o schimbare, sau una minima, adica aparenta.

Sa fii cuminte inseamna sa te incadrezi in regulile acestei lumi, sa te supui ei, sa nu pui intrebari, sa nu cauti, sa nu creezi, sa nu existi.

Trairea in minte inseamna negarea existentei, deconectarea de propria existenta si de propria viata.

Din pacate.

Dar nu e problema, unul din principalele mele roluei pe aceasta planeta este DE-programarea. Scoala ma asigura ca nu-mi va lipsi 8obiectul muncii* niciodata.

Este asta o solutie valida pe termen lung?

Nu.

Treaba mea nu este numai sa de-programez, ci sa re-creez de la baza, sa re-scriu fundatia acestei realitati in care suntem prinsi ca mustele in panza unui paianjen pradator.

De aceea incepand din luna noiembrie vor urma o serie de worksopuri IESIREA DIN MATRIX sau ELIBEREAZA DEPENDENTA DE ACEASTA REALITATE

Astfel, toti copiii se presupune ca sunt la fel, niste tablite goale pe care trebuie scoala sa scrie ce vrea ea. Si daca nu e asa? Daca ei sunt mai mult decat numere, si mai mult decat goi? Daca ei deja au o personalitate, niste inclinatii, noste talente si o zona de geniu despre care noi nu stim nimic?

Si daca ei sunt foarte diferiti si absolut unici?

Ce facem in scoala? Le inoculam niste lucruri, la fel la toata lumea, si le cream o zona comuna, cautand si creind astfel un numitor comun. Rezistenta la aceasta e destul de mare, ei pot refuza, se pot impotrivi, pentru ca e un numitor comun creat artificial, este o structura a lumii pe care ei o invata, iar la un anumit nivel ei inca stiu ca nu e numai asa, ca nu trebuie sa fie neaparat asa, si ca exista si alte posibilitati.

Insa oamenii mari isi stiu adevarul lor, si vor sa-l perpetueze. La toti la fel. De ce? Ca sa avem criterii de departajare, si niste cetateni convenabil de programati.

Si astfel cream *cel mai mic numitor comun* ca pe o zona de siguranta si mediocritate, o zona unde geniul fiecaruia este dat uitarii. Si noi stim ceea ce ni se permite sa stim.

Si incepem sa functionam pe baza, si in raport cu ceilalti.

Uitam de geniul din noi.

Scoatem in exterior motivatii, avem nevoie de validari (imi da 10 sau nu-mi da 10?), facem doar ce ni se spune sa facem si cand ni se spune sa facem, renuntam la creativitate pentru ca ni se inoculeaza ca nu are valoare, gandim totul cu mintea liniara, iesim din energia vietii noastre, asteptam sa ni se spuna cum este viata noastra si cum ar trebui sa fie.

Cand nu esti acasa, nu esti in energia ta, nu esti in viata ta,ceilalti vin si iti traiesc viata.

Cand te sacrifici pentru ceilalti, pentru ca asa a facut toata familia ta, sau pentru ca este conditia pentru sfintenie, ceilalti de folosesc de viata ta si de energia ei, se instaleaza in ea si decid pentru ei si impotriva ta.

Viata TI SE TRAIESTE, nu esti IN TRAIREA EI.

Inveti sa te reduci la cele mai mici lucruri-*cel mai mic numitor comun* pentru ate potrivi realitatii generale, pentru a fi acceptat, validat, important.

Cel mai mic numitor comun este ceea ce creeaza realitatea curenta. Si o creeaza pentru ca e comun acceptata.

Realitatea comuna exista, ii permitem sa existe, insa aceasta conformare nu e decat o blocare de posibilitati. De alte posibilitati in privinta realitatii noastre.

Nu se pune problema sa fugim de aceasta realitate, nici sa o negam, nici sa o judecam.

Doar privim, suntem constienti si vedem daca dorim sa creem o alta realitate pentru noi. Si ce realitate. Putem alege si putem decide.

Dar nu din contractia *celui mai mic numitor comun*.

Cine si ce esti tu in afara *celui mai mic numitor comun*?

Ce refuzi sa fii, sa faci, sa creezi sau sa generezi in afara *celui mai mic numitor comun*? Tot ce inseamna asta distrugi si decreezi in totalitate? POC & POD toate astea. Multumesc!

Ce se poate face aici?

In primul rand sa devenim constienti. Sa acceptam si sa vedem cat de *spalati pe creier * suntem.

Sa vrem sa intram in spatiul de dincolo de aceste programari. Acolo suntem noi. Si acolo e geniul din noi. Si este unicitatea mea. Si este viata noastra.

Daca vrei niste instrumente care sa te ajute sa cureti si eliberezi aderentele tale de aceasta realitate, si modurile in care ai fost programat te invit la workshopurile pe care le voi face pe aceasta tema incepand cu luna noiembrie. Linkul va aparea pe site, il voi trimite si pe email, si in newsletter. Daca esti interesat, te invit sa te inscrii.

Acum –ce se intampla cu scoala? Ce alternative sunt la care nu s-a gandit nimeni pana acum?

Cu ce poti contribui tu la asta?

Ai vrea sa eliberezi sentimentele de neputinta, ca esti la mana unui sistem, ca este imposibil sa fie ceva schimbat in scoala si educatia copiilor? Tot ce inseamna asta distrugi si decreezi in totalitate?

Si sa mai eliberam programul * scoala te pregateste pentru viata*. Pentru care viata? Pentru integrarea intr-o societate care te alieneaza, care te umple de stres, de anxietate si de depresie?

Este asta un ideal? Clar nu. Este ceea ce se numeste un * ideal utopic*, care nu poate fi realizat si care de fapt te face sa te simti sclav, blocat si obligat sa faci ce nu-ti place, dar trebuie. La fel cum trebuie sa-ti faci temele la scoala. Trebuie. Nu ma bucur, nu ma entuziasmez, doar trebuie.

Cate *idealuri utopice * legate de aceasta societate ai inoculate si implantate din scoala vrei sa disturgi si decreezi acum? POC & POD toate astea?

Si sa te intrebi

Ce poate fi schimbat?

Cu ce pot contribui eu la schimbare?

Scoala ar trebui sa fie o EXPERIENTA, un cumul de energii, o starnire a curiozitatii, o invitatie la viata, la traire, la bucurie.

Cum asa?

Eu va scriu aici primele lucruri care imi vin in minte, nu e obligatoriu sa fie asa, dar e o varianta de realitate.

De exemplu

  • Fiecare scoala ar trebui sa fie complet autonoma in actiunile ei. In planul ei de invatamant, in actiuni si activitati. Fiecare poate sa-si dezvolte stilul ei personal, sa adauge sau sa elimine ce functioneaza si ce nu functioneaza pentru copiii ei. Asta poate dezvolta si duce la modele de lucru incredibile, pentru ca sunt convinsa ca exista profesori cu viziuni si idei geniale, care nu ar mai avea nevoie de aprobarea unor foruri superioare pentru a lucra cu geniul din copii
  • Obiectele ar trebui sa fie vii, traite, nu invatate. Sa intri in energia lor, sa traiesti din interior. Sa intelegi viata plantelor pe viu, din interior si din natura. Asta va crea o contiinta ecologica mai mult decat orice altceva
  • Poti face fizica in experimente, fizica aplicata si inteleasa, in natura, peste tot. Astrolaburi-cresterea constiintei faptului ca traim inre-un Univers urias in care nu suntem o coincidenta fericita sau nefericita. Sa constientizezi vastitatea Universului si sa te integrezi in el.
  • Poti face meditatie sau rugaciune in ce mod ti se potriveste mai bine, experminetezi impreuna cu crestinii, cu calugarii budisti, cu musulmanii, faci meditatii-yoga, mindfullness, Theta Healing, muzica, zen, orice, whatever, ce vrei, ce alegi si ce te atrage – la ora de religie( nu trageti in mesager!)
  • Poti face matematica, si chiar avansata, cu cei pasionati de asta, le incurajezi pasiunea si ii inveti matematici avansate, cu aplicabilitate practica pentru toti.
  • Poti face limbi straine conversand cu oamenii acelor tari, creand prietenii, citind carti in limba respectiva din domeniile care-i pasioneaza
  • Poti invata desen, tehnici de desen, pictura cu sau fara tehnici, design si schite, orice permite copiilor sa se exprime
  • Ii inveti arhitectura pe viu, istoria pe viu, arta pe viu. In locurile din lume care au asa ceva
  • Informatica-ii inveti cum si unde gasesc informatii valoroase si interesante, cumdiferentiezi o informatie reala de una ireala si minciuna pentru promovare, ii inveti cum si ce este internetul, care sunt capcanele lui, si la ce le poate folosi, cum ii poate ajuta in creatie, in stiinta, in joaca, de ce nu? Nu se poate sa-i separam de tehnilogia avansata care exista, dar sa stiu la ce ajuta. Ii inveti marketing si ce inseamna promovare, cum pot deveni virali in aceasta lume, etc.
  • Fotografie – e una din cele mai apreciate zone artistice, sa zicem, cum sa o faca profesionist, etc.
  • Sporturi cu dezvoltarea spiritului de echipa, colaborarii si lucrurlui impreuna, de placere si de bucurie. Cu dezvoltarea unei relatii de bucurie , comuniune si iubire cu coprul tau.
  • Medicina si anatomia tridimensionale, aici nu va pot sfatui sa o faceti live…
  • Cum sa te descurci in situatii la limita
  • Ce inseamna banii si businessul, antreprenoriatul si leadershipul, practic cum sa procedeze, si cum sa abordeze aceste lucruri cu simtul posibilitatilor

Si multe multe altele, am dat niste posibile idei la marea graba, pentru ca nu face parte din treaba mea si nu e domeniul meu de expertiza educatia.

Insa acum oamenii fara expertiza pot vedea si aborda posibilitati diferite, si asta e o moda in toate domeniile. Pentru ca s-a observat ca inovatia si schimbarea vin din afara *programarii* sistemului din care facem parte.

Ce alta realitate poate fi educatia?

Cat de dinamica poate fi ea?

Pentru ca lucruile si informatia se poate si dubla de la un an la altul, si traim o relitate in dinamica exponentiala. Si scoala ar trebui sa fie dinamica si deschisa catre schimbari si adaptarea la schimbari.

Cum ar fi sa traim intr-o lume mai dinamica?

Cum ar fi sa ne bucuram de schimbarile din lume, in loc sa ne simtim inadaptati, neajutorati si depasiti de situatii? Tot ce ne impiedica sa ne bucuram, si toata inadaptatrea si neajutorarea si inadecvarea si sentimentele de coplesire pe care le avem care ne fac sa ne simtim anxiosi, deprimati si furiosi vreti sa dostrugeti si decreati in totalitate?

Totul este posibil daca credem ca e posibil, cream in energie, si apoi actionam pentru a aduce in realitate.

Insa pentru asta e necesara desprinderea de incredibilele conditionari din acest Matrix, instrumente valabile si un stil de viata care sa te metina in energia pe care o vrei, si sa poti actualiza acea alta realitate pe care o vrei.

Si nu in ultimul rand-instrumente care sa te ajute sa construiesti aceste lucruri dupa energia vietii si a copiilor si nu numai dupa minte. Pentru ca mintea te minte, dar energia nu.

Va astept cu drag la cursuri pentru a explora si descoperi, si a ne aminti cum se fac toate acestea cu usurinta si iubire.

Delia Turcan

deliatheta14@yahoo.com

0740806287